OZON TERAPİ

Ozon renksiz,kendine has karekteristik kokusu olan bir gazdır.

Ozon 1840 yılında Alman kimyacı Christian Friedrich Schönbein (1799-1868) tarafından keşfedilmiştir.

Ozon, atmosferin stratosfer tabakasında doğal olarak bulunur ve güneşin zararlı UV ışınından koruma sağlayarak yeryüzünde yaşama, olanak sağlar.

Ozon birinci dünya savaşında yara tedavisinde başarıyla kullanılmiştır.Daha sonra proktit,kolit ve fistüllerde(barsak hastalıkları ) rektal insüflasyon olarak ozon verilmiştir. H. Wolf 1968’de ekstra-korporal kan tedavisini (majör otohemoterapi ) tıp pratiğine sokmuştur. Rokitansky 1977 yıllarında diabetik gangren ve arter dolaşım bozukluklarında lokal ve sistemik tedavi gerçekleştirdi.1987-1989 yıllarında gonadroz (diz kireçlenmesi ) ve romatoid artritte destekleyici tedavi olarak intraartiküler enjeksiyon şeklinde ozon uygulaması gerçekleştirilmiştir.Günümüzde ozonterapi romatizmal hastalıklar,nörolojik hastalıklar, dolaşım bozuklukları, karaciğer hastalıkları, sindirim sistemi hastalıkları ve enfeksiyon hastalıklarında, diş hekimliğinde kullanılmaktadır.

Ozon çok sayıda patolojik durumu olumlu etkilemektedir hatta iyileştirmektedir.

Kural olarak tibbi ozon diğer tedavi yöntemlerine ek olarak uygulanır ve tamamlayıcı tıp alanına aittir.

Herkes tibbi ozonun ,doğru biçimde ve sorumlu ellerde uygulandığı zaman ve doğru endikasyon belirlenmiş ise,güvenli ,pratik ,etkin ve en azından bir korunma önlemi olarak ucuz olduğunu dile getirmektedir.Bununla birlikte ozon tedavisinin uygulandığı soruna tam çözüm getireceği %100 garanti edilemez.

Başarının hastanın sağlık durumuna ,ozon tedavisinin sıklığına ,uygulanan doz ve ozon konsantrasyonuna ve başka bir dizi faktöre bağlıdır. Küçük bir önlemin çok daha pahalı ve zaman alan bir tedaviden sizi kurtaracağını hiçbir zaman unutmayınız.
Ozonterapisinin riski azdır.
Ozonterapi genellikle tamamlayıcı rol oynar.
Ozonterapi fizik tedavi ile beraber uygulanabilir.
Ozonterapi nöral terapi ile birlikte yapılırsa çok daha etkili bir tedavi ortaya çıkar.Almanya da ozonterapiyi nöral terapi ile birlikte uygulama yaygındır.

OZON TEDAVİSİ HANGİ HASTALIKLARDA YARAR SAĞLAMAKTADIR?

• Periferal arterial dolaşım bozukluklarında, yürürken bacaklarda ağrı ve soğuma hissedenlerde,kısa mesafe yürüyebilenlerde (sigara içenlerde çok rastalanır) son derece etkindir. Ozon arteryel plağı okside eder,oluşan plağı yıkar ve böylece aterom plağı yok etme eğilimindedir,dolayısıyla doku oksijenasyonu daha iyi olur.
  • Varislerde tedavide kullanılır.
  • Felçli hastalarda,serebral dolaşım bozukluklarında,inme geçirenlerde ozonterapi tamamlayıcı bir tedavi yöntemi olarak tanımlanmıştır.
  • Değişik derecelerde romatizma/artritik sorunlarda (romatoid artrit,ankilozan spondilit,diz ağrısı,omuz ağrısı,sırt,boyun ve bel ağrıları,fibromyalji, tendinit, bursit, topuk dikeni, ,plantar fasiit) ozon ağrıyı kesmekte ve enflamasyonu azaltmaktadır. Tekrarlı uygulama kalıcı restorasyon bile sağlayabilmektedir.
  • Diabetes mellitus (şeker hastalarında) hastalığında G6PD enzimini aktive ettiği için şekeri düşürür
  • Hepatitlerde (Hepatit-B, Hepatit-C) ,Herpes simpleks (uçuk ) ve Herpes zoster’de (Zona), Genital herpes ‘de yüksek başarı oranına sahip olduğu gösterilmiştir.
  • Enflamasyonlu bağırsak yolu sorunlarında endikedir (proktit,kolit).
  • Enfekte yaraların temizlenmesinde, bacaklardaki açık ülserler (ulcus cruris ) yanıklar,,mantar enfeksiyonları ve decubitus ülserleri ozonla başarıyla tedavi edilmektedir,klinik araştırmalar gangren veya lokal nekrosis gibi en ağır vakaların bile restore edilebildiğini göstermektedir.Ozon antimikrobik etkilidir.
  • Yaşa bağlı retinal yırtılmalardan kaynaklanan görme bozukluğunda da pozitif etki yapmaktadır.
  • Kanserde ozon iyileştirici değil,yalnızca standart yöntemlere ek tamamlayıcı bir yöntemdir.
  • Baş ağrısında etkilidir.
  • Keloid, skar dokusuna etkilidir. keloid içine enjeksiyon yapılabilir Ozonun antifibrotik etkisi var dolayısıyla skarlarda etkili olur
  • Cilt hastalıklarında kullanılır
  • Allerjik hastalıklarda kullanılır.
  • Genel olarak vücudun içsel direncini arttırmak için ozonterapi önerilmektedir.
  • Detoks etkisi vardır.tansiyonu düzenler,stresi azaltır