Nöralterapi

NÖRALTERAPİ: Bedenin etkilendiği fiziksel ve ruhsal hastalıklar, travmalar vegetatif (otonom) sinir sisteminin sağlıklı bir şekilde çalışmasını bozar ve bu sinir sisteminde anormal tepkileri ortaya çıkarır. Ortaya çıkan bu anormal tepkiler, hastalıkları ortaya çıkarır ve bazen de hastanın iyleşmesini engelleyerek modern tıbbın açıklayamadığı anlamsız şikayetleri ortaya çıkarır. Nöralterapi, vücudumuzu uzun bir ağ gibi saran bu vejetatif(otonom) sinir sisteminin uyarılması yoluyla, bozulmuş olan beden fonksiyonlarının yeniden normalleşmesi esasına dayanan bir tanı-tedavi metodudur. Bedenimizin iyileştirme gücünü ona tekrar hatırlatan, girdiği kısır döngüden çıkaran bir tedavi yöntemidir.

NÖRALTERAPİ yaklaşık yüzyıldır dünyada uygulanmaktadır. Birçok Avrupa ülkesinde başta Almanya olmak üzere üniversitelerde eğitimi verilmektedir

NÖRALTERAPİ iğne ile lokal anesteziklerin cilt içine, diğer yumuşak ve derin dokulara uygulanması esasına dayanır , Amaç bozulmuş sistemin tamamen düzenlenmesidir, ağrıyı baskılamak değildir. Ancak tüm tıbbi müdahelelerde olduğu gibi uygulandığı sorunu tam olarak çözeceği % 100 garanti edilemez.

NÖRALTERAPİ’de kullanılan ilaçlar lokal anesteziklerden procain ve lidokaindir. Enjektörle cilt altına ve doktorun uygun gördüğü alanlara ilaç zerk edilir. Tedavi aralıkları haftada 1-2 olacak şekildedir, bazı hastalarda daha seyrektir. Nöralterapi 1. ila 5. seans arasında etki göstermeye başlar, bu tedavi etkisinin az veya çok olması, bize toplam tedavi seans sayısı hakkında fikir verir.

NÖRALTERAPİ nin yan etkisi yok denecek kadar azdır.

NÖRALTERAPİ çeşitli hastalıklarda ve ağrılı durumlarda kullanılabilen paha biçilmez bir refleks tedavi yöntemidir çünkü ağrıyı baskılamak yerine ağrıya neden olan mekanizmaya etki etmektedir. Nedene yönelik bir tedavidir.

Bedenin geçirmiş olduğu fiziksel ve psikolojik travmalar sonrası (toksinler, hava kirliliği, cerrahi girşimler, elektromanyetik kirlenmeler gibi), bağ dokusunda birikir. Buradaki sempatik sinir uçları uyarılır ve dokuyu besleyen küçük damarlar kasılarak o bölgenin beslenmesi bozulur. O bölgedeki yıkım ürünleri uzaklaştırılamaz ve sağlıklı hücrelerimiz hasta hücrelere dönüşür.

Nöralterapi, o bölgedeki sinir uçlarını bir nevi uyararak bu patolojik süreci tersine çevirir. Doku kanlanmasını arttırır ve toksik ürünlerin atılımını sağlar.

NÖRALTERAPİ NİN UYGULANDIĞI HASTALIKLAR

Aşağıdaki durumlarda fizik tedavi modaliteleriyle beraber uygulanabileceği gibi tek başına da NÖRALTERAPİ uygulanabilir.

• Migren ve diğer baş ağrıları
  • Boyun, sırt bel ağrıları
  • Omuz,dirsek,el-elbileği ağrıları
  • Kalça,diz, ayak-ayak-bileği ağrılarında